Hazine ve Maliye Bakanlığından:
MADDE 1 – 5/2/2016 tarihli ve 29615
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bireysel Emeklilik Sisteminde Devlet
Katkısı Hakkında Yönetmeliğin 1 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan
“sisteminde katılımcıların ya da çalışanların” ibaresi “sistemindeki
katılımcıların” şeklinde değiştirilmiş, “karşılık olarak ödenecek”
ibaresinden sonra gelmek üzere “veya taahhüt edilecek” ibaresi ve “haksız”
ibaresinden sonra gelmek üzere “veya erken” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 2 nci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Kanunun ek 1 inci, ek 2 nci ve
geçici 2 nci maddelerine” ibaresi “Kanununa” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 3 üncü
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Bakan
veya Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanını veya Hazine ve Maliye Bakanlığını,
b)
Başlangıç Devlet Katkısı: Kanunun ek 2 nci maddesi uyarınca, çalışanın
sisteme girişinde, başlangıç dönemini müteakip, bir defaya mahsus olmak
üzere maktu olarak hesaplanan ilave devlet katkısını,
c)
Başlangıç dönemi: Kanunun ek 2 nci maddesi kapsamında, çalışanın, emeklilik
planına dâhil olduğunun kendisine bildirildiği tarihi izleyen iki aylık
süreyi,
ç)
Birikim: Devlet katkısı hesabındaki tutarlar hariç, katılımcının bireysel
emeklilik hesabında bulunan toplam tutarı,
d)
Çalışan: Kanunun ek 2 nci ve geçici 2 nci maddeleri kapsamında bir
emeklilik planına dahil edilen katılımcıyı,
e)
Devlet katkısı: 4632 sayılı Kanunun ek 1 inci ve ek 2 nci maddelerine göre
Devlet tarafından katılımcının bireysel emeklilik hesabına ödenen veya
Kanunun ek 2 nci maddesinin yedinci fıkrası uyarınca taahhüt edilen
tutarları,
f)
Devlet katkısı hesabı: Münhasıran devlet katkısına ilişkin tutarların
izlendiği, katılımcının bireysel emeklilik hesabı kapsamındaki alt hesap
veya taahhüt edilen ve nakden ödenen devlet katkısı tutarlarının izlendiği,
çalışanın bireysel emeklilik hesabı kapsamındaki alt hesabı,
g) Ek
Devlet Katkısı: Kanunun ek 2 nci maddesi kapsamında emeklilik birikimini en
az on yıllık gelir sigortası sözleşmesi kapsamında almayı tercih eden
çalışana, birikim tutarı üzerinden nispi olarak hesaplanan devlet
katkısını,
ğ)
Emeklilik gözetim merkezi: 4632 sayılı Kanuna göre Bakanlıkça emeklilik
gözetim merkezi olarak görevlendirilen tüzel kişiyi,
h) Erken
ödenen devlet katkısı: Ödenen katkı payının, şirket hesaplarına nakden
intikal ettiği tarihten önce gerçekleştirilen devlet katkısı hesaplamasına
dahil edilmesi nedeniyle katılımcıya erken ödenen devlet katkısını,
ı) Fon:
Emeklilik yatırım fonunu,
i) Nakit
hesabı: Taahhüt edilen devlet katkısı tutarlarının Kanunun ek 1 inci
maddesinde belirtilen hak kazanma oranlarına göre nakden ödenen kısmının
izlendiği, çalışanın devlet katkısı hesabı kapsamındaki alt hesabı,
j) Hak
kazanılmayan devlet katkısı: Kanunun ek 1 inci maddesine göre, sistemden
ayrılan katılımcının devlet katkısı hesabındaki, genel bütçeye gelir
kaydedilmek üzere şirketlerce iade edilmesi gereken tutarı,
k)
Haksız devlet katkısı: Ödenmemesi gerekirken ödenmiş olduğu tespit edilen
devlet katkısı tutarını,
l)
İşveren: 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
kapsamındaki işveren ve işveren vekillerini,
m)
Kanun: 4632 sayılı Bireysel Emeklilik Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanununu,
n)
Katılımcı: Emeklilik sözleşmesine göre ad ve hesabına şirket nezdinde
bireysel emeklilik hesabı açılan gerçek kişiyi,
o) Katkı
payı: Emeklilik sözleşmesine göre şirkete ödenen, giriş aidatı hariç,
tasarrufa yönelik tutarı,
ö)
Sertifika: Çalışanın dahil edildiği emeklilik planı kapsamında açılan
otomatik katılım sertifikasını,
p)
Sözleşme: 4632 sayılı Kanunun 4 üncü maddesi kapsamında yapılan emeklilik
sözleşmesini,
r)
Şirket: 4632 sayılı Kanuna göre kurulmuş emeklilik şirketini,
s)
Taahhüt hesabı: Kanunun ek 2 nci maddesinin yedinci fıkrası uyarınca,
taahhüt edilen tutarların izlendiği, devlet katkısı hesabı kapsamındaki alt
hesabı,
ifade
eder.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 4 üncü
maddesinin dördüncü, altıncı ve yedinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş, sekizinci fıkrasının son cümlesi “Ödemelerin devlet katkısı
hesaplamasına dahil edilmesi için varsa blokaj süresinin tamamlanmasını
müteakip, katkı payının nakden şirket hesaplarına intikal etmiş olması
gerekir.” şeklinde değiştirilmiş ve onuncu fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
“(4)
Emeklilik gözetim merkezi, kayıt kesinleştirme tarihini takip eden altı iş
günü içinde Bakanlıkça belirlenen kontrol listesinde belirtilenler dahil
gerekli tüm kontrolleri yapar ve şirket ile emeklilik gözetim merkezi
arasında, ikinci ve üçüncü fıkraya göre aykırılık tespit edilmeyen veriler
üzerinden bireysel emeklilik sisteminde katılımcının Devlet katkısı
hesabına ödenecek Devlet katkısı tutarına, çalışanın taahhüt hesabına
kaydedilecek Devlet katkısı tutarlarına ve çalışanın hak ettiği Devlet katkısı
tutarları ile bu Yönetmeliğin 4/B maddesi kapsamında ödenecek Ek Devlet
katkısı tutarına ilişkin üç ayrı mutabakat belgesi, elektronik imza ya da
ıslak imza kullanılarak imzalanır. Bu fıkrada belirtilen süre içinde,
ilgili mutabakat belgelerini imzalamayan şirket nezdindeki tahsilatlar için
devlet katkısı hesaplanmaz ve katılımcının diğer şirketlerde sözleşmesi
veya sertifikası var ise devlet katkısı limiti, katılımcının ilgili
sözleşmelerine veya sertifikalarına ödediği katkı payı tutarları için kullanılır.
Söz konusu tahsilatların imzalanan müteakip mutabakat belgelerine konu
olması durumunda, bu tahsilatlar ilgili hesap dönemi için katılımcının
kalan limiti dahilinde hesaplamaya dahil edilir. Mutabakat belgelerinde yer
alması gereken asgari hususlar Bakanlıkça belirlenir.”
“(6)
Emeklilik gözetim merkezi, şirketlerle imzaladığı mutabakat belgelerine
konu verileri kullanarak, sözleşme bazında ödenen katkı paylarını Türkiye
Cumhuriyeti vatandaşları için Türkiye Cumhuriyeti kimlik numaralarına, 5901
sayılı Kanunun 28 inci maddesi kapsamındaki katılımcılar için ilgili kimlik
numaralarına göre katılımcı bazında konsolide eder ve katılımcı bazında
ödenen katkı payının yüzde yirmi beşini devlet katkısı olarak hesaplar.
5901 sayılı Kanunun 28 inci maddesi kapsamındaki katılımcılar için
durumlarını tevsik eden belgelerini şirkete ibraz etmeleri halinde devlet
katkısı hesaplanır. Çalışanların devlet katkısı taahhüt olarak hesaplanır
ve bu tutarlar taahhüt hesabında kayıt altına alınır. Taahhüt edilen devlet
katkısının, nakit hesabına nakden ödenecek kısmı, Kanunun ek 1 inci maddesi
kapsamında, sertifikanın sistemde geçirdiği süreye bağlı olarak belirlenen
hak kazanma oranlarına göre hesaplanır. Devlet katkısı hesabında 5 inci
maddede yer alan limite kadar olan katkı payı tutarları dikkate alınır. Bir
katılımcının birden fazla sözleşmesi veya sertifikası olması durumunda,
sözleşme veya sertifika bazında devlet katkısı, ilgili ayda sözleşme veya
sertifika başına ödenen katkı paylarının ağırlığı dikkate alınarak hesaplanır
ve toplam devlet katkısı katılımcının sözleşmelerine veya sertifikalarına
paylaştırılır.
(7)
Emeklilik gözetim merkezi, kayıt kesinleştirmeyi müteakip on iş günü
içinde, ilgisine göre katılımcı veya çalışan bazında hesapladığı devlet
katkısı bilgilerini ve 4/B maddesi kapsamında hesaplanan ek devlet katkısı
bilgilerini ilgili şirkete, ayrıca şirket bazında hazırlanan bu bilgileri
içeren hesap formlarını Bakanlığa gönderir. Devlet katkısı bilgilerinin
şirkete gönderilmesini takip eden iş günü, taahhüt edilen devlet katkısı
tutarları şirket tarafından taahhüt hesabında kayıt altına alınır. Hesap
formlarında yer alacak hususlar Bakanlıkça belirlenir.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 4/A maddesinin
birinci fıkrasında yer alan “Çalışanın” ibaresi “Çalışan için” şeklinde
değiştirilmiş, aynı fıkrada yer alan “cayma hakkını kullanmaması halinde,
cayma hakkının dolduğu ayı takip eden hesap döneminde,” ibaresi yürürlükten
kaldırılmış, aynı fıkrada yer alan “1000 TL tutarında” ibaresi “başlangıç
döneminin bitimini takip eden hesap döneminde” şeklinde değiştirilmiş ve
aynı maddeye aşağıdaki üçüncü fıkra eklenmiştir.
“(3)
Bütün sertifikalarını sonlandırmak suretiyle sistemden ayrılmış olan
çalışanın yeniden sisteme dahil olması halinde, başlangıç devlet katkısı
yeniden hesaplanmaz. Ancak başlangıç döneminde cayma hakkını kullanmış olan
bir çalışanın sisteme yeniden dahil olması durumunda, daha önce başlangıç
devlet katkısı hiç hesaplanmamış ise bu hüküm uygulanmaz.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 4/B maddesinin
birinci fıkrasında yer alan “çalışana,” ibaresinden sonra gelmek üzere
“yıllık gelir sigortası sözleşmesinin akdedildiği tarihi takip eden devlet
katkısı hesaplama döneminde” ibaresi eklenmiş, aynı fıkrada yer alan
“kapsamında” ibaresi “uyarınca” şeklinde değiştirilmiş ve ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2)
Vefat veya malûliyet dışındaki bir nedenle, on yıl tamamlanmadan yıllık
gelir sigortasının sonlandırılması halinde, yapılan ek devlet katkısı
ödemesi, Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslara göre, genel bütçeye gelir
kaydedilmek üzere Bakanlık hesaplarına ödenir. Ödenmediği veya eksik
ödendiği tespit edilen tutarlar, ödenmesi gereken tarihten itibaren
21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı oranına göre hesaplanan
faiziyle birlikte 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre tahsil edilmek üzere
Bakanlıkça yetkilendirilecek kuruluş tarafından ilgilinin bağlı olduğu
vergi dairesine bildirilir. Tahsil edilen tutarlar genel bütçeye gelir
kaydedilir ve tahsilata ilişkin bilgi, vergi dairesince Bakanlığa
iletilir.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci
maddesinin birinci fıkrasının üçüncü ve dördüncü cümleleri yürürlükten
kaldırılmış, ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, üçüncü
fıkrasında yer alan “ödendiği” ibaresinden sonra gelmek üzere “veya taahhüt
edildiği” ibaresi eklenmiş, beşinci ve altıncı fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(2) Bir
katılımcının sözleşmesini veya sertifikasını sonlandırarak sistemden
ayrılması sonucunda hak edilmeyen devlet katkılarının iade edilmesi ya da
taahhüt edilen tutarlarının hesaptan çıkarılması, aynı takvim yılında
yürürlükte olan diğer sözleşmeleri için devlet katkısı hesaplamasına esas
kalan limitini artırmaz. Cayma işlemine konu olan sözleşmeler için bu hüküm
uygulanmaz.”
“(5) Bir
çalışan için ödenecek ek devlet katkısı hesaplamasına esas teşkil eden
birikim toplamı, çalışanın emeklilik hakkını kullandığı ayda geçerli aylık
brüt asgari ücret tutarı ile sistemde kaldığı ay sayısının çarpımını
aşamaz.
(6)
Aşağıda yer alan devlet katkılarından her birinin limiti ayrı olarak
hesaplanır ve takip edilir:
a)
Kanunun ek 1 inci maddesi kapsamında ödenen devlet katkısı,
b)
Kanunun ek 2 nci maddesi kapsamında otomatik katılım ile kurulan
sertifikalar için hesaplanan devlet katkısı,
c)
Kanunun ek 2 nci maddesi kapsamında maktu olarak hesaplanan başlangıç
devlet katkısı,
ç)
Kanunun ek 2 nci maddesi kapsamında ödenen nispi olarak hesaplanan ek
devlet katkısı.”
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı
maddesine birinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki ikinci, üçüncü
ve dördüncü fıkralar eklenmiş ve diğer fıkra buna göre teselsül ettirilmiş,
mevcut ikinci fıkrasında yer alan “katılımcılara ait” ibaresinden sonra
gelmek üzere “nakden ödenen” ibaresi eklenmiştir.
“(2)
Taahhüt edilen devlet katkısı tutarları, çalışanın taahhüt hesabında,
taahhüt edilen tutarların hak kazanma oranlarına göre nakden ödenecek
kısımları ise çalışanın nakit hesabında takip edilir.
(3)
Sertifikanın sistemde bulunduğu sürenin;
a)
Üçüncü yılı ile altıncı yılı arasında, çalışanın devlet katkısı hesabındaki
tutarın yüzde seksen beşi taahhüt olarak kayıt altına alınır, yüzde on beşi
nakit hesabına ödenir,
b)
Altıncı yılı ile onuncu yılı arasında, çalışanın devlet katkısı hesabındaki
tutarın yüzde altmış beşi taahhüt olarak kayıt altına alınır, yüzde otuz
beşi nakit hesabına ödenir,
c)
Onuncu yılından itibaren, çalışanın devlet katkısı hesabındaki tutarın
yüzde kırkı taahhüt olarak kayıt altına alınır, yüzde altmışı nakit hesabına
ödenir.
(4)
Sertifikanın emeklilik hakkının kullanılarak ya da vefat veya maluliyet
nedeniyle sonlandırılması halinde ise çalışanın devlet katkısı hesabındaki
tutarın tamamı nakit hesabına ödenir. Hesaplamalar, her bir sertifika için
ayrı ayrı yapılır.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “devlet katkısı” ibarelerinden sonra
gelmek üzere “veya nakit” ibareleri ve aynı fıkraya ikinci cümle olarak “Bu
aktarım ile birlikte, devlet katkısına ilişkin tüm veriler de yeni şirkete
iletilir.” cümlesi eklenmiştir.
MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “ya da çalışanın” ibaresi
yürürlükten kaldırılmış, “sözleşmesini” ibaresinden sonra gelmek üzere
“veya sertifikasını” ibaresi eklenmiş, “hak kazanılan tutarlar” ibaresinden
sonra gelmek üzere “veya nakit hesabındaki tutarlar” ibaresi eklenmiş,
ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, üçüncü fıkrasının son
cümlesinde yer alan “talebinin” ibaresi “talebini en geç” şeklinde
değiştirilmiş, beşinci fıkrasında yer alan “ilgili tutarı” ibaresi “nakde
dönen tutarları, virgülden sonra yukarı doğru en yakın iki haneli tutara
yuvarlayarak” şeklinde değiştirilmiştir.
“(2)
Emeklilik hakkı kazanılmış olmakla birlikte bu hak kullanılmadan ya da
vefat veya malûliyet dışındaki bir nedenle sözleşmenin veya sertifikanın
sonlanması halinde, çalışanlara taahhüt edilen devlet katkısı tutarları
şirketlerce devlet katkısı hesabından çıkarılır, Kanunun ek 1 inci
maddesine göre devlet katkısı hesabındaki hak kazanılmayan tutarlar ise
genel bütçeye gelir kaydedilmek üzere aşağıda belirtilen işlemler takip
edilerek iade edilir.”
MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Haksız veya erken yapılan ödemelere ilişkin
işlemler
MADDE 9 – (1) Şirketler, devlet katkısına
esas teşkil eden katkı paylarının doğru hesaplanması ve kendi altyapı ve
operasyonlarından kaynaklanan hataların önlenmesi için gerekli tedbirleri
alır.
(2)
Haksız olarak ödendiği tespit edilen devlet katkısı, ödeme tarihinden
itibaren 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı
oranına göre hesaplanan faiziyle birlikte 6183 sayılı Kanun hükümlerine
göre tahsil edilmek üzere emeklilik gözetim merkezi tarafından ilgili
şirketin bağlı olduğu vergi dairesine ve şirkete aylık olarak bildirilir.
(3)
Taahhüt edilen devlet katkısının haksız olarak hesaplandığı tespit edilen
kısmı, ilgili hesaptan çıkarılır. Söz konusu tutarların nakit hesabına
nakden ödenen kısmına ilişkin olarak ikinci fıkradaki süreç işletilir.
(4)
Şirketler, emeklilik gözetim merkezi tarafından, ikinci fıkra kapsamında
vergi dairesine bildirilen tutarların vergi dairesine ödenmesine ilişkin
bilgileri, aylık olarak emeklilik gözetim merkezine gönderir.
(5)
Kendisine haksız olarak devlet katkısı ödendiği veya taahhüt edildiği
tespit edilen bir katılımcıya ait devlet katkısı, mutabakat belgesi ekinde
yer alan veriler uyarınca sözleşmesinin veya sertifikasının en son
bulunduğu şirket tarafından, ilgili fon payları satılarak katılımcının
hesabından geri alınır veya taahhüt hesabından çıkarılır.
(6)
Haksız ödendiği tespit edilen devlet katkısı tutarlarından, katılımcının
devlet katkısı hesabından geri alınmadan sözleşmenin veya sertifikanın
sonlanması durumunda Bakanlığa ödenmiş olan tutarlar için onuncu maddenin
birinci fıkrası kapsamında işlem yapılır.
(7)
Erken ödenen devlet katkısı tutarlarına, devlet katkısının Bakanlıkça
fiilen ödendiği tarih ile ödenmesi gereken tarih arasındaki süre için
emeklilik gözetim merkezi tarafından 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde
belirtilen gecikme zammı oranı esas alınarak gecikme bedeli hesaplanır.
Hesaplanan tutar, devlet katkısının Bakanlıkça ödenmesi gereken tarihten şirketin
vergi dairesine ödeme yaptığı tarihe kadar 6183 sayılı Kanunun 51 inci
maddesinde belirtilen gecikme zammı oranına göre hesaplanan faiziyle
birlikte 6183 sayılı Kanun hükümlerine göre tahsil edilmek üzere emeklilik
gözetim merkezi tarafından ilgili şirketin bağlı olduğu vergi dairesine ve
şirkete aylık olarak bildirilir.”
MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 10 uncu
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Fazla veya yersiz ödemelerin iadesi
MADDE 10 – (1) Bakanlık hesabına şirketlerce
yapılan fazla veya yersiz ödemeler Bakanlıkça iade edilir. Bu tutarlar için
faiz ödenmez. Bu konudaki esas ve usuller Bakanlıkça belirlenir.”
MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, ikinci fıkrasında
yer alan “(1) ve (2) numaralı” ibaresi “(2) ve (3) numaralı” şeklinde
değiştirilmiş, üçüncü fıkrasında yer alan “gerçekleştirilen ters repo”
ibaresinden sonra gelmek üzere “, vaad” ibaresi ve “fon varlıkları”
ibaresinden sonra gelmek üzere “Takasbank ve/veya yurt içi” ibaresi
eklenmiş, “piyasasında” ibaresi “piyasası işlemlerinde” olarak
değiştirilmiş ve aynı fıkradaki “birini” ibaresi “beşini” şeklinde
değiştirilmiş, beşinci fıkrasının (a) bendinde yer alan “üçünü” ibaresi
“altısını” şeklinde değiştirilmiştir.
“(1)
Şirket, münhasıran devlet katkısının yatırıma yönlendirilmesi amacıyla
aşağıda belirtilen portföy sınırlamalarına uyan, kendisi tarafından veya
başka bir emeklilik şirketince kurulmuş bir fon tanımlar. Şirket, faiz
içermeyen yatırım araçlarına yönelik tercihte bulunan katılımcılar için
ayrı bir fon tanımlayabilir, faiz içermeyen yatırım araçlarına yönelik
tercihte bulunan çalışanlar için ise her halükarda ayrı bir fon tanımlar.
Nakden ödenen devlet katkılarının;
a)
Asgari yüzde yetmişi, ilgisine göre Bakanlıkça veya Hazine Müsteşarlığı
Varlık Kiralama Şirketlerince ihraç edilen Türk Lirası cinsinden borçlanma
araçlarında, gelir ortaklığı senetlerinde veya kira sertifikalarında,
b) Azami
yüzde otuzu Türk Lirası cinsinden;
1)
Mevduatta, katılma hesabında,
2)
Borsada işlem görmesi kaydıyla bankalar tarafından çıkarılan borçlanma
araçlarında, kaynak kuruluşu bankalar olan varlık kiralama şirketlerince
ihraç edilen kira sertifikalarında veya Sermaye Piyasası Kurulu tarafından
yetkilendirilmiş derecelendirme kuruluşları tarafından yatırım yapılabilir
seviyeye denk gelen derecelendirme notuna sahip teminatlı menkul kıymetler
ile varlık veya ipoteğe dayalı menkul kıymetlerde,
3) BİST
100 endeksinde veya Borsa İstanbul A.Ş. tarafından hesaplanan katılım endekslerinde
yer alan hisse senetlerinde
değerlendirilir.”
MADDE 14 – Aynı Yönetmeliğin 12 nci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Emeklilik sözleşmesinin” ibaresi
“Sözleşmenin veya sertifikanın” şeklinde değiştirilmiş, aynı fıkradaki
“tutarlarının” ibaresi “tutarın” şeklinde değiştirilmiş, ikinci fıkrasının
birinci cümlesinde yer alan “emeklilik sözleşmesinin” ibaresi “sözleşmenin”
şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkranın ikinci cümlesinde yer alan
“emeklilik sözleşmesi” ibaresi “sözleşme” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 15 – Aynı Yönetmeliğin 13 üncü
maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “sözleşme” ibaresinden sonra gelmek
üzere “veya sertifika” ibaresi eklenmiş, dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş, beşinci fıkrasında yer alan “kusur” ibaresinden sonra gelmek
üzere “, hata” ibaresi eklenmiş ve aynı maddeye aşağıdaki yedinci fıkra
eklenmiştir.
“(4)
Bakanlığın ilgili harcama birimi, sadece, devlet katkısının hesap formunda
bildirilen tutarının bütçe tertibine uygun olarak ödenmesinden, ödenek üstü
ödeme yapılmamasından ve ödemenin doğru muhasebe hesaplarından
yapılmasından sorumludur.”
“(7)
5901 sayılı Kanunun 28 inci maddesi kapsamındaki katılımcılar için şirketin
devlet katkısına ilişkin sorumluluğu, ilgililerin durumlarını tevsik eden
belgelerini şirkete ibraz ettiği tarih itibarıyla başlar.”
MADDE 16 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “teyid” ibaresi “teyit” şeklinde
değiştirilmiş, aynı maddedeki “veya çalışana” ve “veya çalışanın” ibareleri
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 17 – Aynı Yönetmeliğin geçici 2 nci
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Fazla veya yersiz ödenen tutarların
iadesi
GEÇİCİ MADDE 2 – (1) 1/1/2013 ile bu maddenin
yürürlük tarihi arasında, Bakanlık hesabına şirketlerce yapılan
ödemelerden, emeklilik gözetim merkezi tarafından, şirketlerce iletilen
veri üzerinden, yapılan incelemenin sonucunda fazla veya yersiz ödendiği
tespit edilenler, söz konusu incelemenin sonucu ile birlikte şirketlerce
Bakanlığa başvuruda bulunulması halinde bir defaya mahsus olmak üzere tek
seferde Bakanlıkça iade edilir. Bu ödemeler, söz konusu iade ödemeleri için
Bakanlık bütçesine ayrıca konulan bütçe tertibindeki ödenekten karşılanır.
Fazladan ödenen tutarlar için faiz ödenmez. Bu konudaki esas ve usuller
Bakanlıkça belirlenir.”
MADDE 18 – Aynı Yönetmeliğin geçici 4 üncü
maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.
“Erken ödenen devlet katkısı tutarları
GEÇİCİ MADDE 5 – (1) 1/1/2013 - 27/1/2017
tarihleri arasında, erken ödenen devlet katkısı tutarları için de 9 uncu
madde kapsamında işlem yapılır.
(2)
1/1/2013 - 27/1/2017 tarihleri arasında, erken ödenen devlet katkısı
tutarlarından, haksız olarak ödenen devlet katkısı kapsamında vergi
dairesine ödenenler için ayrıca bir işlem yapılmaz.
Başlangıç devlet katkısı
GEÇİCİ MADDE 6 – (1) Bu maddenin yürürlük
tarihinden önce, başlangıç döneminde cayma hakkını kullanmış ve sonradan
yeniden sisteme dahil olmuş bir çalışan için daha önce başlangıç devlet
katkısı hiç hesaplanmamış ise bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihi takip
eden üçüncü devlet katkısı hesaplama döneminde, madde 4/A kapsamında,
başlangıç devlet katkısı hesaplanır.”
MADDE 19 – Aynı Yönetmeliğin 19 uncu
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik
hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.”
MADDE 20 – Bu Yönetmelikte yer alan
“Müsteşarlıkça” ibareleri “Bakanlıkça”, “Müsteşarlık” ibareleri “Bakanlık”,
“Müsteşarlığa” ibareleri “Bakanlığa” ve “Müsteşarlığın” ibareleri “Bakanlığın”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 21 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 22 – Bu Yönetmelik hükümlerini
Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
|